Monday, August 15, 2011

Premium Beautiful - Pelaburan untuk Diri - Hasil untuk Diri, Suami dan Keluarga.



Kenapa title post tu macam tu? Ha, ini la journey baru in this phase of my life. Dah byk sangat kerosakan berlaku pada badan ni. So, this is the time for me to rectify it. Memohon dan berdoa agar pilihan ini membawa aku ke arah hidup yang lebih sihat. Bila sihat, boleh la tunaikan semua kewajipan dgn senang. Tak kira la untuk suami, anak2, ibu bapa dan yang paling penting kepada Allah s.w.t. Semuanya kerana Allah.

11/8/2011
Untuk rujukan di masa hadapan.

Upper bust : 90cm
Lower bust : 78cm
Waist : 83cm
Butt : 108cm

Hari pertama pakai PB. Wah, rasa kurus serta merta. Anak dara aku ckp, "Wow, Ibu mcm CatWoman" Hihihi… sengihan bermula.

Sampai opis ada yg tegur. You look like you lose weight. Sengihan continue…

Rupanya long girdle & waist nipper yg aku ambik tu besar. Kena ambik saiz lagi kecik utk betul2 berkesan. Biasalah, kalau dah figure lari sampai mcm buah pear, mmg alignment ngan balancing pun lari. Atas kecik, bawah besar. Bila dh pakai PB ni, baru la rasa selari sikit figure.


13/8/2011

Kt rumah & kedai - pakai waist nipper je sebab yg lain tgh dibasuh.
Try la nk guna cangkuk kedua (ANGAN2 yg sgt tinggi!!!)
Sampai anak daraku bantu pun tak boleh. Lepas tu bergolek ketawa atas katil.

Xpe la, Ibu. Nnt kita cuba lagi… hahaha.



15/8/2011

Melangkah ngan penuh gaya ke opis. Posture pun tegak je. Rasa cam bos kt syarikat korporat pulak. Haha…
Sepanjang duduk kt workstation, belakang tegak je. Takde la nak slouch mcm biasa. Bagus jugak pakai PB ni. Kalau tak, setiap setengah jam mesti dah macam corner baring kat kerusi. Hihi….

X sabar nk buat centimetres reading, after 2 weeks pakai.

18/8/2011

Waaaaa...... Mcmana boleh terlupa ni.
Terendam PB semalaman. Tolonggggggggggg..... Kena la keringkan bawah kipas n cuti la pakai hari ni.


20/8/2011

Sikit lagi... sikit lagi.... sikit lagi apa? Hehe... sikit lagi nk pakai waist nipper cangkuk kedua. Lalalalala....
Saya rasa, aset saya mula membentuk ke bentuk asal. Wah... kena ambik measurement ni.
Sekarang ni bila nak pakai pun, dah boleh cangkuk kan sendiri. Dah takde dah anak dara aku sibuk nk kena tolong sambil gelak2 golek2 atas katil.
Hihihihi........

Saya berjanji, saya akan menjaga body saya sendiri, sebagaimana body saya telah menjaga diri saya selama ini. (OK tak ikrar tu?)

No comments:

Post a Comment